Veebikoolitus Integrated Storytelling
Veebikoolitus INTEGRATED STORYTELLING
Platvormideülene lugude jutustamine
100% e-õppena! Inglise keeles!
KUUPÄEVAD: 7., 14 ja 21. oktoober 2020 kella 9–12
KOOLITAJA: Klaus Sommer Paulsen (AdventureLAB, Taani)
Klaus käis 2019.a. Eestis koolitmas ja sai väga sooja vastuvõtu osaliseks – loe intervjuud temaga siit Klaus Sommer Paulsen: Perfektsus ei tekita usaldust
EESMÄRK: Õpetada lugude jutustamise ja kirjutamise tehnikat toodete/teenuste turundamise ja brändijuhtimise osana selliselt, et teenuse/toote brändilugu moodustaks terviku ka erinevate müügiplatvormide (füüsilised ja virtuaalsed) kasutamisel.
SIHTGRUPP: Turunduse-, reklaami-, brändijuhtimise-, teeninduse-, kvaliteedi- ja teenusedisaini valdkonna spetsialistid ja juhid.
KOOLITUSE LÄBINUD ÕPPUR:
• teab lugude jutustamise kui narratiivse meetodi olemust ja peamisi põhimõtteid
• mõistab lugude jutustamise seost organisatsiooni turunduse, kommunikatsiooni ja brändijuhtimise kontekstiga
• oskab analüüsida kliendi-/kasutajasegmentide eripära ning hinnata ja planeerida nende rolle brändiloo jutustamisel
• teab lugude jutustamise spetsiifikat ja põhimõtteid toodete/teenuste pakkumisel erinevate müügiplatvormide (füüsilised ja virtuaalsed) kaudu
• oskab planeerida ja kirjutada organisatsiooni brändiga kooskõlas olevat lugu ning planeerida seonduvat kliendi-/kasutajakogemust
• teab organisatsiooni brändiloo elluviimiseks vajalikke eeldusi
AJAKAVA JA TEEMAD:
Päev 1 (7.okt kl 9–12): Alustakse lugude jutustamise kui strateegilise juhtimise tööriista tutvustamisega ja selle rakendusvõimalustega erinevatel tegevusaladel. Aruteltakse loo kui elamust loova narratiivi loomise võimaluste üle. Käsitletakse kliendi/kasutaja perspektiivi erinevate rollide kontekstis – passiivsest loo jälgijast aktiivseni (ehk loo loojani). Modulaarne lugude jutustamine on meetod kus narratiiv luuakse osadena – iga lugu koosneb alamlugudest, mis moodustavad iseseisvad tervikud. See on oluline võte kui toodet/teenust pakutakse erinevatel platvormidel/keskkondades (veebis, füüsilises keskkonnas). Päeva lõpus antakse teooria kinnistamiseks grupipõhine kodutöö mis tuleb esitada järgmise koolituspäeva ajaks.
Teemad: Story as a strategy, Story doing, Brand story, New audience roles, Modular storytelling
Päev 2 (14.okt kl 9–12): Päev algab kodutööülesannete tagasisidega. Teine koolituspäev keskendub kogemuse disaini teemale – nüüd kui strateegiline vaade ja kliendi rolli teema on selge minnakse edasi kuidas mitte lihtsalt rääkida lugu vaid luau kliendikogemus, mis on kooskõlas ärimudeli/tegevusmudeli ja teenusedisaini loogikaga. Põhjalikult tegeletakse emotsioonide ja mälu mehanismide toimimise teemaga, mis annavad võimaluse jätta sügavama ning kauakestvama mälestuse kogetust. Tutvustatake teise kodutöö aluseks olevat tööriista, mis võimaldab samm-sammulist loo ja kliendikogemuse kirjeldamist.
Teemad: Experience strategy, Modular experience design, Memory design coding, Emotional design, Experiential narrative
Päev 3 (21.okt kl 9–12): Kolmas päev keskendub eelneva teooria ja meetodite tegevusharu toimimisloogika ja organisatsiooni eesmärkidega kooskõlastamise teemale. Kogu meeskond, logistika jmt. peavad tegutsema kooskõlastatult ja koostöös, et planeeritud lugu saaks ka ellu viidud. Horisontaalne integratsioon viitab kliendikommunikatsiooni suunale – turundus, bränd, multimeediaplatvormid. Vertikaalne integratsioon viitab organisatsioonisisele koordinatsioonile – projktijuhtimine, osakondadevaheline koostöö erinevatel juhtimistasanditel: kuidas muuta lugu kogu organisatsiooni DNA osaks. Koolitustsükkel lõpeb diskussiooni ning küsimuste-vastuste vooruga.
Teemad: Horizontal integration, Vertical integration, Application across industries
KODUTÖÖ ja NÕUDED LÕPETAMISEKS: Osalemine veebipõhises kontaktõppes kolmel koolituspäeval ning 2 grupipõhise kodutöö esitamine. Kaks kodutööd on 1. ja 2. koolituspäeval läbitud teooria kinnistamise fookusega ning täspsustatakse koolituspäevade jooksul.
HIND (sisaldab käibemaksu): 156€
EELÜLESANNE: Assignment #1
Saata 6.okt kl13.00-ks klaus [ät] adventurelabstudio.com
Find an example of a well-functioning brand story, that truly represents the values of the brand. It might be a video, social media or an online presentation; the format does not matter. What matters is, that it is a good, relatable story, that goes beyond being a sales pitch. In fact, a good story almost never contains a sales pitch. For guidance of elements in a good story, take a look at Pixar’s 22 Rules of Storytelling. The brand story you choose does not have to apply every single rule, but it will help you in telling the difference between a rich story with relatable characters, and advertising copy.
Be prepared to give a 5-minute online presentation on October 7, explaining why the brand story that you chose is nothing less than a GREAT story. If any slides or visuals are to be included in your presentation, please send them as a PDF to klaus [ät] adventurelabstudio.com no later than 13:00 on October 6.
Should there be any questions,
please contact Klaus Sommer Paulsen: klaus [ät] adventurelabstudio.com
Reading material:
Pixar’s 22 Rules of Storytelling
https://www.aerogrammestudio.com/2013/03/07/pixars-22-rules-of-storytelling
Storytelling Beyond the Screen
Klaus Sommer Paulsen: “Taking The Next Step In The Evolution Of Storytelling” p. 11 - 20
Anthology download: https://www.adventurelabstudio.com/project/storytelling-beyond-the-screen/
Once Upon A Time … How To Tell Your Brand Story
https://www.adventurelabstudio.com/2016/09/23/once-upon-a-time-how-to-tell-your-brand-story/
Storytelling By Design
https://www.adventurelabstudio.com/2019/10/28/storytelling-by-design/